Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van alle meest gestelde vragen over deze omgeving. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Overzicht vragen

  1. Hoe log ik in op de online leeromgeving van KMBV?
  2. Ik wil een bestand uit de online leeromgeving downloaden en opslaan, maar ik weet niet hoe ik deze op mijn eigen computer (of ander device) kan opslaan. Wat kan ik doen?
  3. Hoe kan ik de accreditatiepunten laten toekennen als ik een e-learning module heb afgerond?
  4. De e-learning module waarin ik werk loopt vast. Hoe kan ik dit oplossen?
  5. Ik wil een e-learning module maken, maar ik kan bij het kiezen van het onderwerp niet naar de volgende stap gaan. Hoe kan ik verder gaan?

Vragen en antwoorden

  1. Hoe log ik in op de online leeromgeving van KMBV? 
    Op de pagina Ondersteuning vind je een uitgebreide uitleg.

  2. Ik wil een bestand uit de online leeromgeving downloaden en opslaan, maar ik weet niet hoe ik deze op mijn eigen computer (of ander device) kan opslaan. Wat kan ik doen?
    Klik op het bestand om het te openen. In het scherm dat vervolgens verschijnt, zie je het bestand dat je geopend hebt. Links bovenin vind je het volgende icoontje: 



    De verkenner opent zich. Je kunt nu kiezen waar je het bestand wil opslaan. Op deze plek is het later weer terug te vinden. 

  3. Hoe kan ik de accreditatiepunten laten toekennen als ik een e-learning module heb afgerond?
    Na het afronden van een e-learning module worden de accreditatiepunten toegekend door ExpertCollege, nadat jij jouw BIG-nummer hebt ingevuld.
    Als je slaagt voor jouw e-learning module krijg je het volgende in beeld: 



    Wanneer je hier klikt op ‘Accreditatie bijschrijven’ kan je in dit scherm bij ‘Beroepsvereniging’ kiezen voor V&VN en jouw V&VN relatienummer of jouw BIG-nummer opgeven. Klik op Accreditatie bijschrijven en jouw punten worden bijgeschreven. 




    Indien je niet automatisch in dit veld beland dan kan je dat als volgt doen: open de betreffende e-learning module (mogelijk staat er ‘start training opnieuw’, ook in dit geval kun je hier wel op klikken). Je komt terecht op de pagina van ExpertCollege. Aan de linkerkant staat het kopje ‘Certificaat’, klik hier op. 



    Op deze pagina vul je jouw BIGnummer of V&VN-relatienummer in en vervolgens wordt de accreditatie automatisch bijgeschreven.

  4. De e-learning module waarin ik werk loopt vast. Hoe kan ik dit oplossen?  

    Als de e-learning module langer dan 10 minuten vastloopt, dan raden wij je aan de pagina af te sluiten en vervolgens opnieuw op te starten. De e-learning modules werken het beste in de browser Google Chrome. Indien je deze browser nog niet hebt geïnstalleerd op je device, dan raden we je dan ook aan om deze te installeren en te gebruiken voor het maken van de e-learning modules. 

    Let op: indien je in een e-learning module werkt en je hebt een pauze nodig; sluit dan eerst je onderwerp af en log uit. Dan is het resultaat goed opgeslagen en kan je pauze nemen. Als je dit niet doet, dan is de kans groter dat de e-learning module vastloopt of niet goed opgeslagen wordt.  

  5. Ik wil een e-learning module maken, maar ik kan bij het kiezen van het onderwerp niet naar de volgende stap gaan. Hoe kan ik verder gaan? 
    De onderwerpen moeten eerst bevestigd worden. Dit doe je door naar onder te scrollen en op de ‘bevestigen’ knop te drukken.